Select Page

Odgovori na pogosta vprašanja uporabnikov

WIFI: Eduroam

eduroam_logo_trans

UL FGG je (od novembra 2006) vključena v omrežje Eduroam.  Eduroam (www.eduroam.si, www.eduroam.org) je evropski projekt, ki omogoča članom sodelujočih institucij brezžičen dostop do interneta na vseh sodelujočih institucijah. Za študente in zaposlene na UL FGG to pomeni, da jim je internet dostopen na UL FGG, drugod po UL, pa tudi med gostovanjem na katerikoli instituciji, sodelujoči v projektu Eduroam.

UPORABNIŠKO IME

Študenti za dostop uporabite uporabniško ime (v obliki ab1234@student.uni-lj.si) in geslo svoje digitalne identitete, ki jo prevzamete na ID portalu Univerze. Tam lahko geslo tudi spremenite.

Zaposleni za dostop uporabijo svoje omrežno uporabniško ime in geslo (username@fgg.uni-lj.si).

Navodila za Windows, Apple in Linux:
  • Odprite spletno stran https://cat.eduroam.org/
  • Kliknite gumb “Uporabnik eduroam: prenesite svoj nameščevalnik eduroam”
  • Kliknite “Univerza v Ljubljani”
  • Izberite “Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo”
  • Izberite svoj operacijski sistem
  • Shranite in zaženite ponujeno datoteko
  • Vnesite uporabniško ime in geslo
  • Kliknite dokončaj
Navodila za Android:

Ustvarite novo brezžično povezavo z naslednjimi nastavitvami:

  • Wireless network standard: 802.11b/g
  • Network SSID (network name): eduroam
  • Security standard: WPA or WPA2
  • Authentication: EAP-TTLS
  • Tunnelled protocol for authentication: PAP
  • Encription: AES (WPA2)or TKIP (WPA)
  • Assigning IP addresses: DHCP
  • Outer identity: anonymous@student.uni-lj.si
POKRITOST S SIGNALOM

V stavbah UL FGG je brezžično omrežje dostopno v vstopnih avlah stavb na Jamovi in Hajdrihovi, v obeh čitalnicah, na hodnikih pred predavalnicami in kabineti, v kabinetih, sejnih prostorih ter v računalniških učilnicah.

Upoštevajte, da je hitrost povezave odvisna od vašega položaja (armatura v stebrih in stropovih onemogoča prehod signala), obljudenosti prostora in števila povezanih računalnikov.

Področje signala je označeno s simboli Eduroam. Tako naj bi bilo tudi na drugih sodelujočih institucijah. Spisek sodelujočih institucij v Sloveniji je tule, spisek institucij po posameznih državah Evrope pa tule. Če ste v sklopu domače institucije uredili vse potrebno in se uspešno povezali v omrežje Eduroam, ob gostovanju ne potrebujete nobenega dodatnega dela – v območju signala Eduroam se lahko takoj povežete.

POMOČ:
PROGRAMI: Aktivacija MS Windows in MS Office

S prihodom Windows Vista je Microsoft spremenil način licenciranja svojega programja tako, da je po namestitvi potrebna aktivacija, sicer izdelek po preskusni dobi preneha delovati. Aktivacija je potrebna za Windows 7,8.1,10, Windows server, Office 2010, 2013 itd.

Ker ima Univerza z Microsoftom sklenjeno krovno pogodbo, imamo pravico do aktivacije na dva načina:

  • na računalnikih, ki so stalno ali občasno povezani v omrežja Univerze (vsaj nekajkrat na leto), se izdelke aktivira s pomočjo ključa za množično aktivacijo preko KMS strežnika Univerze;
  • za ostale računalnike (za rabo doma ali zunaj omrežja Univerze) ima Univerza na voljo za vsak izdelek omejeno število aktivacij s ključem MAK.

S postavitvijo KMS strežnika na Univerzi je aktivacija z množičnim ključem kar se da enostavna:

  • v kolikor je računalnik med nameščanjem programja povezan v lokalno omrežje UL FGG, se izdelek aktivira samodejno med namestitvijo; potreben ni noben dodaten poseg;
  • sicer morate računalnik povezati v naše omrežje (neposredno ali preko VPN povezave) in opraviti ročno aktivacijo:
    – za sistem Windows z Nadzorna plošča / Sistem / Aktiviraj,
    – za Office v kateremkoli programu kliknite Datoteka / Pomoč / Aktiviraj.

Aktivacijo s ključem MAK moramo ročno opraviti sodelavci RC -> helpdesk.

UL FGG omogoča študentom in zaposlenim aktivacijsko kodo za operacijske sisteme za domačo uporabo z MSDNAA licenco. Licence se dobi s prijavo v “spletni referat“.

PROGRAMI: AllPlan

Po namestitvi programa z običajnega mesta morate nastaviti še podatke o licenci s programom AllMeni (oz. Services) izbira Koristni programi / Licenca / Nastavitve licence:

  • License server preko RPC
  • Komunikacijska mapa strežnik-klient: \\UCILNCA.fgg.uni-lj.si\NLicServ\
  • Računalnik s strežniško licenco: UCILNCA

Licenčni strežnik je na voljo le v omrežju FGG; za rabo od zunaj se morate povezati v omrežje preko VPN.

PROGRAMI: Mathematica

Univerza ima sklenjeno campus pogodbo za uporabo programa Mathematica. To pomeni:

  • zaposleni lahko polno verzijo programa uporabljajo na vseh računalnikih v lasti UL FGG za potrebe pedagoškega in raziskovalnega dela
  • študentje lahko uporabljajo študentsko verzijo na svojih računalnikih.

Program za namestitev je sedaj na običajnem omrežnem področju. Na voljo je le program za namestitev zadnje verzije.

Po namestitvi programa pošljite e-pošto s podatki o vaši namestitvi (verzijo Mathematice, operacijski sistem) na naslov helpdesk@fgg.uni-lj.si. S povratno e-pošto boste dobili kodo za aktivacijo. Aktivacijsko kodo bomo pošiljali izključno na naslove s fgg (…@fgg.uni-lj.si).

Če imate program že nameščen od prej, je postopek enak. Aktivacijske kode so na voljo le za verzijo 8 in 9, za predhodne je potrebno posredovanje Wolframa, kar utegne biti počasno.

Za vsa vprašanja v zvezi s prenosom in aktivacijsko kodo programa v okviru uporabniškega spletnega portala Wolfram User Portal se lahko obrnete na: helpdesk@uni-lj.si. Tam nudijo tudi tehnično podporo pri nameščanju programa na računalnike in pri sami uporabi programa.

PROGRAMI: Office 365 for Education

Storitve Office365 so zaposlenim na voljo v okviru plana Office 365 Education A2. Office 365 za izobraževanje je komplet storitev in orodij, ki članicam Univerze v Ljubljani omogoča podporo sodelovanju in komunikaciji med vsemi udeleženci v izobraževanju. Omogoča varno mobilno delo preko različnih odjemalcev in širokega nabora spletnih brskalnikov.

Na voljo je:

  • SPLETNA IN NAMIZNA PISARNIŠKA ZBIRKA OFFICE 365 (ustvarjanje in urejanje dokumentov v programih Word, OneNote, PowerPoint in Excel preko spletnega brskalnika; namizno različico programa Office lahko namestite na 5 računalnikov)
  • VARNA ZASEBNA SHRAMBA V OBLAKU (OneDrive za podjetja nudi 1 TB osebnega prostora za shranjevanje dokumentov, ki se sinhronizirajo z računalnikom in omogoča dostop brez povezave in tesno povezavo s pisarniško zbirko Office)
  • SHAREPOINT (za upravljanje z dokumenti in projekti)

Prijava (ne deluje v Crome):  https://login.microsoftonline.com/ . 

Ko se povežete na spletno stran Office 365, vpišete uporabniško ime (uporabniško ime@fgg.uni-lj.si) in kliknete Vpis. Z vpisom boste preusmerjeni na sts.uni-lj.si, kjer vas bo pojavno okno prosilo za uporabniško ime in geslo. Ko se prijavite imate na vrhu navigacijsko vrstico z aplikacijami in nastavitvami.

POŠTA: Namestitev poštnega računa za Exchange
Če za branje pošte uporabljate program Outlook, račun za Exchange namestite takole:
1. Zaprite program Outlook.
2. Odprite Nadzorno ploščo/Control Panel in nato Pošto/Mail (Slika 1).
3. Kliknite gumb “E-poštni računi/E-mail Accounts, odprite zavihek E-pošta/E-mail in kliknite gumb “Novo/New”
4. odpre se okno za dodajanje računa; izberite “E-poštni račun/E-mail Account ” in kliknite “Naprej/Next”
5. izpolnite vsa polja z zahtevanimi podatki:

  • Vaše ime/Your Name: Ime Priimek
  • E-poštni naslov/E-mail Address: Ime.Priimek@fgg.uni-lj.si
  • Geslo/Password: vaše omrežno geslo
6. nato kliknite Naprej/Next
7. če vas vpraša za poverilnice vpišite fgg\UporabniškoIme in vaše geslo -> Dokončaj/Finish
Če za branje pošte uporabljate program Thunderbird, račun za Exchange namestite takole:
1. Poženite program Thunderbird.
2. V meniju Orodja izberite Nastavitve računa, kliknite levo spodaj Delo z računi in nato Dodaj račun
3. V oknu Nastavitve poštnega računa izpolnite vsa polja z zahtevanimi podatki:
Vaše ime: Ime Priimek,
E-poštni naslov: Ime.Priimek@fgg.uni-lj.si
Geslo: vaše omrežno geslo
csm_th_korak_1
4. odkljukajte Zapomni si geslo in nato kliknite Nadaljuj;
5. ko najde strežnik, kliknite gumb Uredi ročno; csm_th_korak_2
6. v polje Uporabniško ime vpišete fgg\UporabniškoIme in v nastavitvah “Odhajajoča” popravite avtentikacijo iz “Kerberos/GSSAPI” na “Običajno geslo”; csm_th_korak_3
7. Kliknite “ustvari račun” in zaključite s klikom V redu.
POŠTA: Kako dobiti nazaj izbrisana sporočila

1. Prijavite se v spletno pošto. owaobnoviizbrisaneelemente
2. Desni klik na mapo Deleted Items -> Obnovi izbrisane elemente.
3. Izberete elemente, ki jih želite dobiti nazaj -> kliknete na ikono Obnovi izbrane elemente in izberete mapo kam naj obnovi te elemente.

POŠTA: Menjava poštnega gesla
1. Prijavite se v spletno pošto. Na desni strani izberite gumb Možnosti in Spremenite geslo. OWA spremeni geslo
POŠTA: Samodejno posredovanje e.pošte na drug naslov

E-poštni strežnik lahko vsa sporočila samodejno posreduje na drug naslov.

Če želite, da strežnik posreduje sporočila na na novi@naslov:

  1. se prijavite v spletno e-pošto,
  2. desno zgoraj kliknite Možnosti in nato Ustvari pravilo za mapo Prejeto…,
  3. dodajte novo pravilo oblike “Ko pride novo sporočilo in [uporabi za vsa sporočila] preusmeri sporočilo na naslov novi@naslov”
  4. potrdite ter shranite.
POŠTA: Samodejni odgovori ob odsotnosti

E-poštni strežnik lahko ob prejemu pošte pošiljatelju samodejno pošlje obvestilo (npr. ob vaši odsotnosti)

Če želite, da strežnik posreduje sporočila na na novi@naslov:

  1. se prijavite v spletno e-pošto,
  2. desno zgoraj kliknite Možnosti in nato nastavi samodejne odgovore,
  3. pripravite sporočilo po navodilih
  4. potrdite ter shranite.
POŠTA: Namestitev pravila za slamnata sporočila (SPAM)
Če za branje pošte uporabljate program Outlook:
1. V orodni vrstici izberemo (1.) »Rules« nato izberemo (2.) »Create Rule…« (Slika 1)  spam_slika_1
2. V okencu, ki se pojavi, izberemo možnost (1.) »Subject contains« in vnesemo besedilo (2.) »[SPAM-]«. (Slika 2) spam_slika_2
3. Izberemo možnost »Select Folder…« (Slika 3) in v oknu, ki se pojavi izberemo (1.) »Junk E-Mail« in (2.) »OK« (Slika 4) spam_slika_3 spam_slika_4
4. Izberemo »OK« (Slika 5). Ko se nam pokaže pogovorno okno (Slika 6) izberemo (1.) »Run this rule now on messages already in the current folder« ter nato (2.) »OK«. spam_slika_5 spam_slika_6
Če za branje pošte uporabljate program Thunderbird:
1. Poženemo program Thunderbird.
2. Izberemo poštni naslov na katerem želimo uporabiti pravilo. (1.)

Nato izberemo »Upravljaj s filtri sporočil« (2.) (Slika 1)

 spam_tb_slika_1
3. Izberemo »Nov …« (Slika 2) spam_tb_slika_2
4. Vnesemo željeno ime filtra (1.). Nato vnesemo merilo »[SPAM-]« (2.). (Slika 3)  spam_tb_slika_3
5. Izberemo mapo v katero želimo prestaviti slamnata sporočila in izberemo »V redu«. (Slika 4) spam_tb_slika_4
MREŽA: Reševanje zbrisanih datotek na datotečnem strežniku

Na datotečnem strežniku je vključeno varnostno ohranjevanje (t.i. Shadow Copy) datotek v skupni rabi (na omrežnih področjih). Ta možnost omogoča reševanje zbrisanih ali povoženih (prekopisanih) teh datotek ter primerjavo trenutnih verzij s starimi, seveda le na omrežnih področjih strežnika.

Varnostne (“Shadow”) kopije se shranjujejo vsak delavnik ob 6h zjutraj in opoldne. Shranjenih je toliko verzij, kolikor dovoljuje prostor.

Povoženo datoteko rešite na sledeč način. Odprite okno z lastnostmi datoteke: z desnim gumbom kliknite na datoteko in v meniju izberite Lastnosti/Properties shadowcopy1
…. in nato zavihek Prejšnje različice/Previous versions. V njem se pojavi spisek tistih starih verzij datoteke, ki so na voljo; izdelava tega spiska lahko traja precej dolgo (nekaj minut). shadowcopy2
S klikom:

  • Obnovi/Recover datoteko vrnete v stanje ob času shranjene verzije,
  • Kopiraj/Copy datoteko lahko nekam skopirate,
  • Odpri/View pa datoteko pregledate v programu, ki služi odpiranju datotek te vrste.
Zbrisano datoteko rešite tako, da pregledate vsebino nadrejene mape (desni klik na imenu mape, lahko pa tudi na njenem ozadju, Prejšnje različice/Previous versions, Odpri/View) in prekopirate željeno datoteko nazaj na njeno mesto. Podobno postopate pri zbrisani mapi.
MREŽA: Zamenjava gesla za domeno
1. Pritisnite kombinacijo tipk “Ctrl + Alt + Del” in izberite “Change a password…”. menjavagesla1
2. V prvem okencu vtipkajte “fgg.uni-lj.si\vase_uporabnisko_ime”.
3. V ostala okenca vnesite staro in novo geslo in pritisnite puščico, nato pa še “OK”. menjavagesla2
MREŽA: Oddaljeni dostop na službeni računalnik

Za dostop na službeni računalnik z drugega računalnika (doma, v službi ali drugje) morate na njem omogočiti “Remote desktop” oz. “Oddaljeni dostop” v lastnostih računalnika:

  1. v Windows Vista ali 7 kliknete z desno tipko na ikoni Računalnik / Computer, v meniju izberete Lastnosti / Properties in nato v oknu levo kliknete Nastavitve za oddaljeni dostop / Remote settings
  2. nato na zavihku Oddaljeno / Remote acess odkljukate možnost oddaljenega dostopa.

Za oddaljeni dostop potem uporabite program Povezava z oddaljenim namizjem / Remote desktop connection; navesti morate polno ime računalnika, na katerega se povezujete (če je vašemu računalniku ime i7core, je polno ime vašega računalnika i7core.fgg.uni-lj.si

Prijaviti se morate s tistim uporabniškim imenom in geslom, s katerim je prijavljen trenutni uporabnik računalnika.

MREŽA: Vzpostavitev VPN povezave

VPN (virtual private network) je način za povezavo dveh računalnikov v različnih omrežjih. Ko vaš računalnik z VPN klientom povežete v mrežo FGG, je vaš računalnik povezan tako, kot bi bil vključen neposredno v omrežje FGG npr. v vaši sobi:

  • dostopate do omrežnih diskov (npr. diski M:usr I:install P:prg)
  • uporabljate programe, ki za delovanje potrebujejo dostop do mreže
  • preko klienta za oddaljeno povezavo dostopate do vašega računalnika v službi

NAVODILA ZA UPORABO VPN

Pred prvo uporabo nam z e-pošto na helpdesk@fgg.uni-lj.si sporočite, da želite uporabljati VPN povezavo, da vam to omogočimo. Ker je število hkratnih VPN povezav omejeno, je trajanje enkratne zveze ob neaktivnosti omejeno na eno uro.

Windows

Na “I:\VPN povezava” izberite zagonski program, primeren za vaš operacijski sistem. Ob prijavi za VPN vnesete svoje uporabniško ime in geslo za prijavo v domeno FGG (fgg\username). Program vam med vaše povezave namesti novo “UL FGG VPN povezavo” (če ob namestitvi izberete možnost za namizje vam doda tudi bližnjico na namizje), preko katere kasneje lahko zaženete VPN povezavo.

Mac OS

  1. Odprite System preferences in izberiteNetwork;
  2. kliknite + spodaj levo za dodajanje nove omrežne povezave;
  3. za Interface izberite VPN;
  4. kot tip VPN povezave izberite PPTP, vpišite ime (npr. FGG VPN) in kliknite Create.
  5. Sedaj odprite pravkar narejeno povezavo;
  6. vnesite ime strežnika ter svoje omrežno uporabniško ime;
  7. kliknite Authentication, vpišite svoje omrežno geslo in kliknite OK;
  8. kliknite Apply, nato Connect in povezava se vzpostavi.
MREŽA: Preslikava omrežnega področja

Programi, ki jih uporabljamo z omrežja pričakujejo omrežna področja pravilno preslikana na omrežne pogone. Na računalnikih, včlanjenih v domeno, se ta preslikava vzpostavi samodejno ob prijavi. Ostali si morate povezave vzpostaviti ročno.

Omrežna področja morajo biti preslikana takole:

  • I:   \\gragerc\install
  • M:   \\gragerc\usr
  • P:   \\gragerc\prg

Postopek za preslikavo je naslednji.

Windows Vista in Windows 7

  1. Odprite Računalnik (Start/Računalnik),
  2. na vrhu izberite Preslikaj omrežni pogon,
  3. za Pogon napišite/izberite eno od gornjih črk,
  4. za Mapo napišite pripadajoče omrežno področje
  5. pri zahtevi za vnovično vzpostavitev povezave ob prijavi naj bo kljukica,
  6. kljukica naj bo tudi pri Pri vzpostavitvi uporabi drugo uporabniško ime,
  7. kliknite Dokončaj,
  8. vnesite svoje omrežno uporabniško ime (FGG\…) in geslo,
  9. pri zahtevi, naj si zapomni uporabniško ime in geslo, naj bo kljukica,
  10. kliknite Potrdi.

V oknu Računalnik se pojavi novo omrežno mesto. Postopek ponovite za vsako omrežno področje. Pri njih vnos uporabniškega imena in gesla ni potreben, uporabijo se prej uporabljeni podatki.

Če postopate pravilno (odkljukate, da si računalnik zapomni uporabniško ime in geslo), je preslikavo potrebno za vsako področje storiti le prvič. Ob menjavi gesla boste morda morali ob vzpostavljanju vnesti novo geslo.

Windows 8.1 in 10

1. Odprite Raziskovalca (bližnjica na tipkovnici Windows+e),
2. Z desno tipko na miški kliknite na Omrežje/Network izberite pogovorno okno Preslikaj omrežni pogon/Map network drive. preslikavaomreznegapodrocja1
3. Odpre se pogovorno okno: Preslikaj omrežni pogon/Map network drive. preslikavaomreznegapodrocja2
  1. Na seznamu Pogon/Drive izberete črko pogona.
  2. V polje Mapa/Folder vnesite pot do mape ali računalnika ali kliknite Brskaj, če želite najti mapo ali računalnik.
  3. Če želite vzpostaviti povezavo vsakič, ko se prijavite v računalnik, potrdite polje Znova vzpostavi povezavo ob prijavi/Reconnect at sign-in.
  4. Kliknite Dokončaj/Finish

MacOS

Na področjih s programi in namestitvami ni programja za Mac.

  1. Odprite Finder;
  2. v meniju izberite Go;
  3. v okencu Server vpišite smb://, kjer nadomestite z imenom datotečnega strežnika, kjer je želeno omrežno področje in kliknice Connect;
  4. za prijavo vnesite domeno, svoje omrežno uporabniško ime in geslo ter kliknite OK;
  5. izberite želeno omrežno področje in postopek zaključite s klikom OK.

Če želite, da se povezava z omrežnim področjem samodejno vzpostavi ob vsaki prijavi na računalnik, priključeno področje (Volume) dodajte med Login Items: System preferences / Accounts / / Login Items / in dodajte volumen med aplikacije, ki se ob prijavi samodejno poženejo.

MREŽA: Dostop do področja za FTP

Za prenos datotek izven lokalnega omrežja FGG lahko uporabite FTP.

FTP področje vam je znotraj omrežja FGG na voljo kot omrežno področje \\FGG-WEB\PUB (s kopiraj-prilepi prenesite krepki del besedila v okno Naslov navadnega Raziskovalca, pa boste tam). Za dostop uporabite svoje (omrežno, domensko) uporabniško ime in geslo. Pri takem dostopu imate vse pravice pri urejanju datotek v področjih Sendable in Uploads in podrejenih.

Zunaj lokalnega omrežja FGG je to področje na voljo na spletnem naslovu ftp://ftp.fgg.uni-lj.si/. Uporabniško ime oz. geslo ni potrebno; če ju vaš program za FTP zahteva, uporabite uporabniško ime anonymous, kot geslo pa vaš e-poštni naslov. Pri tem dostopu lahko datoteke nalagate samo na področje Uploads in podrejena; vsebina tega področja ni vidna. K sebi lahko datoteke prenesete le s področja Sendable in podrejenih. Tako je zato, da zunanji uporabniki ne morejo na naše FTP področje nalagati datotek za zunanje uporabnike.

Za dostop od zunaj lahko uporabite kar Raziskovalca (Windows explorer): v okno za naslov (Address) vpišite zgornji spletni naslov. Datoteke lahko prenašate kar tako, kot jih običajno kopirate. Uporabite lahko tudi spletne brskalnike, npr. Internet Explorer.

Za posredovanje datotek nekomu zunaj FGG naredite naslednje:

  • na področju \\FGG-WEB\PUB\Sendable naredite novo področje, npr. ZaTebe,
  • datoteke za tistega zunaj skopirajte v to področje,
  • tistemu zunaj so te datoteke dostopne na ftp://ftp.fgg.uni-lj.si/Sendable/ZaTebe z anonimnim FTP dostopom,
  • ko jih dotični sname, jih lahko s področja \\FGG-WEB\PUB\Sendable\ZaTebe zbrišete le sami.

Če hoče nekdo zunaj FGG posredovati datoteke vam, naredite naslednje:

  • tisti zunaj naj z anonimnim FTPjem na področju ftp://ftp.fgg.uni-lj.si/Uploads naredi novo področje npr. ZaVas,
  • svoje datoteke za vas tja skopira s FTPjem,
  • vam so te datoteke dostopne na področju \\FGG-WEB\PUB\Uploads\ZaVas,
  • ko jih prekopirate k sebi, jih zbrišite.

FTP področje je javno, dostopno vsem. Če prenašate datoteke zaupne narave, jih pred kopiranjem na FTP področje pozipajte in zip zaščitite z geslom.

MREŽA: Vzpostavitev brezžične omrežne povezave
Za brezžično omrežno povezavo je na FGG (in na drugih članicah UL) na voljo Eduroam.
MREŽA: Prižiganje računalnikov po omrežju

NASTAVITVE

1. V BIOSu PCja omogočimo (Enabled) možnost zbujanja (WOL, wake-on-LAN, PME, Power On by Onboard Lan…). Različni BIOSi imajo lahko različna poimenovanja, običajno pa se ta nastavitev skriva na strani z nastavitvami porabe (Power management). wakeonlanbios
2. V operacijskem sistemu zbujanje omogočimo
a. pri PCjih v nastavitvah mrežne kartice (Device Manager / Network Adapters / Properties) wakeonlandevicemanager
 b. pri MACih v sistemskih nastavitvah MacOSX (System Preferences / Energy Saver / Power Adapter) MacBook Pro: Graphics performance according to battery

NASLOV RAČUNALNIKA

Potrebujemo naslov omrežnega adapterja (ti. MAC naslov; naslov je oblike 11-22-33-44-aa-bb, zapisan je šestnajstiško). Dobimo ga takole:

  • Windows: poženemo ukazno vrstico (CMD, Start / Run / cmd) in v črnem oknu natipkamo ukaz “getmac”. Naslov najdemo kot physical address pri adapterju “Povezava lokalnega omrežja”. Če imamo v računalniku več mrežnih adapterjev (npr. še brezžično), pazimo da izberemo pravo (getmac /v).
  • MacOSX: poženemo terminal in natipkamo ukaz “networksetup -listallhardwareports”. Zopet pazimo, da izberemo pravi naslov, če jih je več.

ZBUJANJE

Pred bujenjem od zunaj moramo vzpostaviti VPN povezavo v omrežje FGG. V brskalnik vpišemo spodnji naslov:

  • http://wol.fgg.uni-lj.si:5080

Tu vnesemo pridobljeni MAC naslov, za območje pa del omrežja v katerem je vaš računalnik. Če v spodnje okence vnesete ime vašega računalnika in kliknete “Preveri stanje”, s tem preverite, ali se je računalnik že zbudil.

Za bujenje si lahko pripravite tudi zaznamek: vaš računalnik zbudi naslednji naslov: (11-22-33-44-55-66 nadomestite z MAC naslovom vašega računalnika, FGG pa z območjem, kjer je računalnik povezan):

  • http://wol.fgg.uni-lj.si:5080/?wakeonlan=11-22-33-44-55-66&area=FGG

Priporočamo, da pred pred prvo uporabo zbujanje preskusite.